1. Anasayfa
  2. Programlama

Nesne Tabanlı Programlama Temellerinin En Basit Anlatımı

Nesne Tabanlı Programlama Temellerinin En Basit Anlatımı
0

Nesne Tabanlı Programlama(ObjectOriented Programming),  Program yazarken daha kolay, anlaşılır ve varlıklara dayandırılarak program yazabilmek için kullanılır.

Nesne tabanlı programlamadan önce sıralamaya dayalı programlama ve yordamsal programlama gibi türler vardı. Sıraya dayalı programlama adından da anlaşılacağı gibi kodların çalışma sırasına göre yazılarak çalışır. Yordamsal programlama ise  sıralı programlamaya göre daha gelişmiştir. Yordamsal programlamada kodlar çalışırken istenildiği zaman belirli bir methodu çağırabilir. Nesneye yönelimli programlamada ise bu duruma çözüm bulmak için ortaya çıktı.

Neden Nesneye Dayalı Bir Programlama Mantığı Kullanmalıyız ?

  • İlk ve en önemli sebebi uygulamamızı yazarken bizim rahat anlayabileceğimiz sade ve temiz bir k0d yazmak için kullanmalıyız.
  • Büyük ve ortak bir projede karmaşadan kurtulmak için kullanmalıyız.
  • Yazdığımız programın algoritmasını daha kolay kurabilmek için kullanmalıyız.
  • İnsan hafızası nesneleri, yani varlıkları daha iyi kavrayabildiği için bizim de nesneye yönelimli programlamayı kullanarak yazılımımızı daha iyi kavramamız için kullanmalıyız.

 

Nesne Tabanlı programlama 4 bölümden oluşur ;

  1. Sınıf (Class)
  2. Nesne (Object)
  3. Methot (Method)
  4. Özellik (Properties)

1-SINIF MANTIĞI (CLASS)

Yazılımda tekrar kullanılabilirlik için class yani sınıf yapısı kullanılır. Sınıflar tekrar kullanabileceğimiz bir veri türü oluşturur. İçerisinde özellik ve methotlar barındırır. Sınıflardan nesne oluşturarak istediğimiz zaman sınıfın özelliklerini kullanabiliriz.

class Insan {
}

 

 

2-NESNE MANTIĞI (OBJECT)

Sınıfların özelliklerinden yaralanabilmek için onlardan bir nesne, varlık yaratırız. Bir nevi klonlama diyebiliriz.

Insan insanOrnegi = new Insan();

 

3-METHOT MANTIĞI (METHOD)

Sınıfların içerisinde barınan methodlar kod bloğudur. Tekrar kullanılabilecek belli işlemleri tekrardan kaçınmak için methodları kullanırız. Bir kere iki sayıyı toplayan bir method oluştururuz. Sonra istediğimiz zaman bu methodu çağırarak toplama işlemini yaptırabiliriz.

class Insan{


public void Konus(){
}


public void Yuru(){
}


}

 

4-ÖZELLİK MANTIĞI (PROPERTIES)

Sınıfların özellikleridir. Dünyada da her insanın ortak bilgileri vardır. Örneğin hepimiz bir boy ve kiloya sahibiz. Ama hepimizin boy ve kilosu değişkenlik gösterir. Bu insan sınıfının boy ve kilo özelliğidir diyebiliriz.

class Insan{

int yas;
double boy,kilo;
String kisininAdi;


}

 

Nesne Tabanlı Programlamayı Kullanılabilecek Diller ;

  • C#
  • C++
  • JAVA
  • PYHTON
  • SWIFT
  • OBJECTIVE-C
  • PHP
  • REALBASIC
  • RUBY
  • SMALLTALK
  • OBJECT PASCAL

 

Sizin nesne tabanlı programlama hakkında görüşleriniz nelerdir ? Yorumlarda yazarsanız birçok kişiye ön bilgi verebilirsiniz.

İyi Çalışmalar.

Ne Düşünüyorsun?
  • 13
    harika_
    Harika!
  • 2
    g_zel_
    Güzel!
  • 1
    haval_
    Havalı!
  • 0
    e_lenceli_
    Eğlenceli!
  • 0
    _zg_n_m_
    Üzgünüm!
  • 3
    sevmedim_
    Sevmedim!

Yazılım Uzmanı || İçerik Üretici

Yazarın Profili
İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir